۸ اشتباه رایج در تولید محتوا که باید از آنها اجتناب کنید

تولید محتوا یکی از اصلی ترین روشهای بازاریابی اینترنتی است.

چه خودتان تولید محتوای سایت را انجام می دهید و چه آن را به شخص دیگری واگذار می کنید، باید دقت کنید که مرتکب ۸ اشتباهی که بسیار هم متداول هستند نشوید.

 

اشتباه در تولید محتوا

۱- فقط بخاطر نوشتن ننویسید

یک روش پرداخت برای بسیاری از نویسندگان پرداخت در ازای هر کلمه است، اما وقتی نوبت به سایت شخصی خودتان میرسد، همیشه طولانی نوشتن بهتر نیست. مهم است که به یاد داشته باشید، یکی از اهداف اصلی سایت شما، ارائه ی مطالب ارزشمند به خواننده است.

مثل آدمی که در بادکنک فوت میکند یه ریز و پشت سرهم ننویسید، مثل سرآشپزی بنویسید که غذا را در طول پنج بخش درست می کند.

یکی از اهداف اصلی سایت شما، ارائه ی اطلاعات ارزشمند به خواننده است.

مقاله­ ی یک سایت با کیفیت باید دقیق باشد، اگر ایده های شما به وضوح در ۲۰۰ کلمه توضیح داده شود، نیازی به طولانی کردن آن همچون یک رمان کوتاه نیست. علاوه بر این، بیشتر ما تمایل ذاتی به حرف زدن (یا نوشتن در وب) درمورد خودمان داریم.

شرح ویژگی های خاص شخصیت شما و شرکتتان بسیار عالی است. اینطور نیست ؟! اما خواننده را در ذهن داشته باشید. به عبارت دیگر: خواننده هایتان را مثل خودتان و حتی بیشتر دوست داشته باشید.

۲- به یک عنوان خوب راضی نباشید

عنوان دروازه ای برای مقاله شما است. شما می خواهید عنوانتان کوتاه باشد و توجه بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند را هم به خود جذب کند. همانطور که می دانید، رقابت دشوار است. محتوای سایت شما احتمالا باید با رقص گربه ها بر روی پیانو و عطسه پانداها برای جلب توجه خوانندگانتان رقابت کند!

ارزش مقاله ی خود را با عنوان های خسته کننده کم نکنید ، تا به خوانندگانتان اخرین بدهی مالیاتشان را یاداوری کنید.

اما مراقب باشید! نمیخواهید به هیچ وجه آن را به یک معادل انلاین از مقاله انیشتنین در مورد نسبیت خاص تبدیل کنید.

عنوان دروازه ای برای مقاله شما است. شما می خواهید عنوانتان کوتاه باشد و توجه بازدیدکنندگانی که از موبایل استفاده می کنند را هم به خود جذب کند.

عنوان باید بهتر از مقاله به نظر برسد. عنوان باید روشن و جذاب باشد. روشی آسان برای ساختن عنوانی طلایی برای مدت زمان طولانی استفاده از فرمول زیر است:

برای مثال اگر وبلاگی برای غذا درست کرده اید و فقط در مورد طرز تهیه پیتزا مینویسید، نام وبلاگ خود را “دستور پخت پیتزا برای همه” نگزارید. فراتر بروید، و مثلا نام آن را “چگونه به راحتی پیتزایی درست کرد که مهمانانتان هرگز فراموش نکنند” بگزارید.

۳- مقدمه را نادیده نگیرید

آیا اهنگ کیلی مینوو، “عشق در نگاه اول”را به خاطر دارید؟ این آهنگ یکی از ستون های اولیه ی موسیقی پاپ هزاره است. علاوه بر لحن جادویی که تا چند روز با شما میماند، میتوانید یک نصیحت مهم از این اهنگ معروف بگیرید. از همان اول خواننده را عاشق متن خود کنید.

مقدمه، اولین حرف هایی که مینویسید اولین و تنها فرصت برای تنظیم لحن برای نشان دادن روشتان برای کل مقاله است.

از همان اول خواننده را عاشق متن خود کنید.

خوانندگان وب به شما فرصت دومی نمیدهند. آنها به سرعت میخوانند و اگر محتوایی که در مقابل آنها هست ارزش وقت گذاشتن داشته باشد، خیلی سریعتر تصمیم میگیرند.

۴- خواننده خود را دست کم  یا دست بالا نگیرید

مگر اینکه وبلاگ شما تحقیقات مربوط به فیزیک کوانتوم را بررسی کند. احتمالا بهتر است که وضوح محتوای سایت را حفظ کنید. علاوه بر این حتی اگر شما فقط در تکنیک تیراندازی مورد استفاده ی عکاسان دست چپ رومانی مهارت دارید، لطفا در کوتاه کردن نام، کوتاهی نکنید.

تنها سایت های فوق العاده میتوانند با استفاده از زبان در تولید محتوا رضایت نیمی نیمی بیشتر از خوانندگان را بدست آورند.

 

وضوح محتوای سایت را حفظ کنید.

 

از سوی دیگر خواننده ها به دنبال محتواهایی همچون یک بطری شیر گرم یا یک خرس عروسکی قابل شست و شو نیستند. آنها وبلاگ شما را برای خواندن انتخاب کرده اند بنابراین میدانید که آنها انسان هایی روشن فکر، باهوش و آگاه هستند. با احترام با آنها رفتار کنید.

مهم ترین و ساده ترین قاعده برای پیروزی چیست؟ مثل یک فرد معمولی بنویسید. تصور کنید با یک همکار، دوست یا یکی از اعضای خانواده صحبت میکنید (به جز خواهرزاده، صبر کنید تا ۴ ساله شود)

۵- “ویتالینک ها” را تولید محتوا فراموش نکنید!

تصور کنید پست وبلاگ شما درمورد یک جامعه جدید در یک جزیره است. هر هایپر لینکی (ابرپیوند) که در متن به کار برده میشود مانند یک پل دیگر، یک خط جدید حمل و نقل و یا حتی یک خط هوایی ارزان قیمت است که از جزیره خارج میشود.

هایپر لینک ها ارتباطات شما با جهان خارج را برقرار می کنند. آنها به شما کمک می کنند که رتبه بندی خود در جستجوها و همچنین کاربرد پذیری خود را افزایش دهید، به شما اجازه میدهند که از منابع دیگر برای سهیم بودن در پست های غنی و سحراگیز شما که با هنرمندی ساخته شده بهره ببرید.

 

لینک ها ارتباط شما را با جهان خارج برقرار می کنند.

خوانندگان وب برای خواندن به صورت تعاملی از پریدن بین صفحات و یادداشت های جانبی جالب توجه استفاده می کنند. تجارب کاربران از پست های وبلاگ شما نباید متفاوت باشد.

۶- بدون خواندن، متن خود را منتشر نکنید (برای بار دوم و سوم)

اشتباهات املایی یک راه عالی است تا اجازه دهید خواننده ها بدانند آنها را جدی نمی گیرید. انسان جایز الخطا است. باید از چک کننده ی املایی استفاده کنید. با ابزار های مدرن، انتشار مطالب حاوی اشتباهات املایی یک کار غیر حرفه ای است. اجازه ندهید این اشتباهات پست های شما را خراب کنند. جملات غیرمنطقی که در وسط می آیند نیز خوشایند نیستند.

انسان جایزالخطاست، مطالب را قبل از انتشار چک کنید.

نمیتوانید برای یک ثانیه دیگر به صفحه نگاه کنید؟ متن را به اعضای خانواده و دوستانتان ارسال کنید تا نگاه دیگری بر آن داشته باشند. چشمان تازه بینش جدیدی را ارئه میدهند و همیشه در برابر غلط های املایی تیزبین تر هستند.

 

تولید کننده محتوا

 

۷- از نگاه انداختن به کل مقاله چشم پوشی نکنید

هنگامی که مردم از سایت شما بازدید می کنند، تصمیم آنها برای خواندن یک مقاله عمیقا بستگی به ظاهر متن دارد.  اما تا وقتی که مقالات را به صورت جالب درست نکرده اید، آن را گوگل نکنید. ما در مورد فاصله، زیرعنوان ها و … صحبت میکنیم.

هنگامی که افراد یک صفحه را مرور می کنند، اول نگاه سریعی می اندازند (اغلب اوقات صفحه را به شکل F اسکن می کنند). اگر متوجه شوند که باید از یک پاراگراف ۴۰۰ کلمه ای عبور کنند، شروع به خواندن کار شما نمی کنند. تقسیم کردن متن، قرار دادن عناوین و ارائه اطلاعات غیر کلامی به خوانندگان کمک خواهد کرد تا بدانند ایا مقاله شما یک همراه خوب در قطار برای ۱۵ دقیقه آینده است یا خیر.

 

هنگامی که مردم از وبلاگ شما بازدید می کنند، تصمیم آنها برای خواندن یک مقاله عمیقا بستگی به ظاهر متن دارد.

به طور خلاصه، خواندن مقاله را برای مخاطب با به کار گیری روش های زیر آسان کنید:

  • شکستن متن به پاراگراف های مختلف
  • افزودن سر صفحه
  • افزودن جدول، چارت و نمودار
  • استفاده از عکس ها و تصاویر
  • بولد و ایتالیک کردن برای تاکید بر بخش هایی از متن

۸- آن را برای خودتان نگه ندارید

اشتراک نوعی توجه است. مردم برای ساعت نشر هفتگی شما ساعت کوک نکردند، و اسم شما را در وب برای یافتن پست جدیدتان سرچ نمی کنند.

حتی اگر گروه کوچکی از طرفدارانی داشته باشید که نوشته هایتان را دوست داشته باشند، باید برای خود تبلیغ کنید. در پایین هر صفحه چند تا گزینه ی اجتماعی هست که برای دکور نیستند، از آنها استفاده کنید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *