هشت اشتباه که کسب و کار شما باید از آن ها در رسانه های اجتماعی دوری کند

واقعیت این است که رسانه های اجتماعی نقش مهمی در زندگی ما ایفا می کنند. مثلا در فیسبوک ، به اشتراک میگزاریم ، در اینستگرام به نمایش میگزاریم ، مشاغل و کارکنان را در لینکدین پیدا میکنیم. در یوتیوب تماشا می کنیم. دائما توییت و ریتوییت می کنیم.

رسانه های اجتماعی را میخواهیم یا نه؟ کار با پست ها و اطلاعیه ها جزئی از روال روزانه ما هستند.

 

رسانه های اجتماعی

 

حالا بیایید در مورد کسب و کار و فواید رسانه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی حرف بزنیم. با بیش از ۱٫۷۱ میلیارد کاربر فعال ماهانه تنها در فیسبوک ( به اندازه یک قاره)، شکی نیست که هر صاحب کسب و کاری باید بخشی از وقت و تلاش خود را در حوزه زاکربرگ سرمایه گذاری کند.

البته اهمیت هر شبکه اجتماعی با توجه به فعالیت شما به طور قابل توجهی متفاوت است. سوال اصلی این است که چگونه میتوان اطمینان حاصل کرد که حضور اجتماعی شما احترامی را که شایسته شما است را به دست می آورد؟

به عنوان نکته ای برای شروع، به شدت توصیه می کنیم از این ۸ اشتباه تازه کاران جلوگیری کنید:

 

۱- خودخواهی در رسانه های اجتماعی

نمی توانید خودخواه و اجتماعی باشید! قابل درک نیست

ما مطمئنیم که محصولات و خدمات شما فوق العاده ارزشمند هستند و ارتقا دادن آنها کار درستی است و اجتماع یقینا یکی از مکان های مناسب برای انجام این کار است. با این وجود در حوزه اجتماعی باید از خودخواه بودن به شدت جلوگیری کنید. چطور؟

جالبترین پست های شرکای خود را به اشتراک بگذارید ( فراموش نکنید که به انها اعتبار دهید)، برخی از توصیفات مشتریان خود را منتشر کنید و فعالیت های خود را با مشرکین خود سازماندهی کنید تا به انها محبت فراوان خود را نشان دهید.

مزیت این کار از دو جهت است:

از یک سو، تعامل شما با طرفدارهایتان افزایش می یابد و از سوی دیگر شبکه های خود را توسعه خواهید داد. وقتی یک نفر پستهای یک نفر دیگر را به اشتراک میگذارد قطعا از او قدر دانی میشود. در شبکه های اجتماهی مثل زندگی واقعی، اگر فقط در مورد خودتان صحبت نکنید احتمالا دوستان بیشتری خواهید داشت.

۲- در همه جا بودن

امروزه رسانه های اجتماعی بسیاری در دسترس است و اکثر آنها بسیار قوی اند. فعال شدن در همه ی آنها وسوسه انگیز است. مگر اینکه یک تیم بزرگ از رسانه های اجتماعی داشته باشید که بیست و چهار ساعته در ان کار کنید، این امر میتواند بسیار پیچیده باشد. همانطور که اغلب میگوییم، کیفیت مهمتر از کمیت است.

 

رسانه های اجتماعی مختلف

 

اگر سعی کنید همه جا باشید، ممکن است خیلی سریع سرکوب شوید. توصیه ما این است  که بر روی ۲ یا ۳ شبکه اجتماعی تمرکز کنید تا نیازهای کسب و کارتان را به بهترین وجه تامین کنید. اگر بیشتر مخاطبان مورد نظرتان حرفه ای هستند، لینکدین می تواند گزینه ی خوبی باشد. آیا می خواهید توجه نوجوان و جوانان را جلب کنید؟ اینستاگرام و تلگرام برنامه های خوبی به نظر میرسند.

مطمئن نیستید چه چیزی انتخاب کنید؟ به زودی راهنمای انتخاب بهترین کانال های اجتماعی را برای فعالیت شما در سایت قرار خواهیم داد.

۳- بی نظمی در انتشار مطالب

بدیهی است اکثر کسب و کارها  زمان برای انتشار مطالب جدید در هر روز ندارند. بعضی از آنها ممکن است در طول روزهای آزاد خود وسوسه شوند که به دفعات مطالبی را منتشر کنند. این کار به دلایل مختلف میتواند مشکل ساز شود:

اول، نمیخواهید مخاطبانتان را اسپم کنید. دوم، نمیخواهید انتظارات غیرواقعی داشته باشید. سوم، اگر یک صفحه ی فیسبوک را مدیریت میکنید (اگر صفحه ی فیسبوک ندارید، هنوز هم میتوانید یکی باز کنید)، باید بدانید که انتشار چندید بار در همان روز ممکن است در دسترسی به پست هایتان اختلال ایجاد کند و …. .

 

زمان انتشار مطالب در رسانه های اجتماعی

 

وقتی محتوایی ایجاد میکنید، آنها را زمان بندی کنید و مطمئن شوید که در روزهای مختلف آنها را به اشتراک می گذارید.

سوال چند میلیون تومانی : بهترین زمان برای ارسال پست ها چه وقت است؟ خوشبختانه به طور کامل در این رابطه تحقیق کرده ایم. به زودی مقاله ای مفصل در این خصوص منتشر خواهیم کرد.

۴- اشتباهات املایی

غبول کنید که خاندن این جمله چشم شما را آظار می دهد.  فکر کنید که نیمی از طرفدارانتان آن را دیده اند. به نظر غیر حرفه ای است. البته هر نویسنده میتواند خطاهایی داشته باشد و متاسفانه هیچ راه حل جادویی وجود ندارد.

یکی از کارهایی که باید بکنید این است که قبل و بعد از انتشار، مطالب خود را مجددا و دوباره بخوانید تا مطمئن شوید خوب است. بهترین گزینه این است که از یک دوست بخواهید تا متن شما را بخواند تا مطمئن شوید که علاوه بر گرفتن غلط های املایی، پیامی که میخواهید بدهید واضح است.

۵- غیبت و تنبلی در رسانه های اجتماعی

در این جهان دو نوع از افراد وجود دارند: کسانی که به نظرات و پیام ها در حساب های اجتماعی خود پاسخ می دهند و کسانی که قبر اجتماعی خود را میکنند. نمیخواهید که متعلق به گروه دوم باشید. یکی از اهداف اصلی کانال های اجتماعی کمک و پاسخ به سوالات فالوور ها است. همانطور که گفتیم، برای اجتماعی بودن باید ارتباطات داشت.

اگر یک فرد با نفوذ پیامی برای شما بگذارد و پاسخی دریافت نکند، میتواند اثر گلوله برفی ایجاد کند که نمی توانید آن را کنترل کنید. برای جلوگیری از این اتفاق باید ۳۰ دقیقه در روز را به سولات و درخواست های طرفدارانتان اختصاص دهید. خواهید دید که به آنها اهمیت می دهید، و واقعا به تقویت اعتماد کمک می کند و در شب خواب بهتری خواهید داشت.

۶- سوء استفاده کردن از # هشتک

برخی از کاربران وب سایت ها و شبکه های اجتماعی اعتیاد زیادی به هشتک ها دارند. چه کسی میتواند آنها را سرزنش کند؟ هشتک ها نوعی ناهمگونی ایجاد میکنند. #مشکل #وقتی #است #که از آنها #بدون #هیچ دلیل #در هرجایی #استفاده میکنید #مثل الان.

وقتی تصمیم گرفتید از کلیدهای پیوند استفاده کنید، سعی کنید حدس بزنید کدام واژه در پست هایتان واقعا نیاز به تاکید بصری دارد. بیشتر از آن پتانسیل هشتک را در انتخاب واژه ها برای دیده شدن، در نظر بگیرید. متن شما بیشتر قابل خواندن خواهد شد و کلمات کلیدی شما برجسته خواهد شد.

۷- ارباب وار رفتار کردن

بعد غیر رسمی شبکه های اجتماعی به شما فرصت عالی برای صحبت با فالوور های خود به صورت رو در رو میدهد. بنابراین باید به همان اندازه که می توانید خوب، صبور، شفاف و روشن باشید. و مهمتر از همه هرگز با آنها به صورت ارباب وار رفتار نکنید. نشان دادن احترام و همدلی از سوی شما باعث تعامل و اعتماد بیشتر به شما می شود.

 

رفتار اربابانه در بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

مسئله رایج دیگر این است:  شما در بالاترین سطح کاری در کسب و کار خود هستید و فرض کنید که فالوورهای شما هم همینطور هستند !

اما این واقعیت که شما یک کارشناس هستید، به این معنا نیست که افرادی که شما را فالوو میکنند تمام اصطلاحات حرفه ای و فنی را می دانند. این سخنان تخصصی وقتی خوب است که بخواهید افرادی را که در حرفه ی صنعتی در راس هستند را متقاعد کنید اما برای ما انسان های معمولی فهمیدنشان سخت است.

۸- نادیده گرفتن ارقام

همانطور که می دانید تقریبا هر شبکه ی اجتماعی با یک ابزار تحلیل همراه است. این ویژگی  پلتفرم ها شما را قادر می سازد تا ببینید چه کسی مخاطب اصلی شماست، کدام فرمت از پست های شما بهتر کار میکند، کدام موضوعات طرفدار بیشتری دارند، طرفداران شما به چه چیزهایی علاقه دارند، کدام یک از فالوور های جامعه ی شما پرنفوذتر اند.

باورکنید که نادیده گرفتن این داده های مهم یک اشتباه احمقانه است. به منظور بهینه سازی نتایج خود باید به کارهای  گذشته خود نگاه کنید و نتایج را تحلیل کنید. دانش قدرت می آورد.

تحلیل آمار در بازاریابی اینترنتی

 

چنانچه برای طراحی سایت خود و یا بازاریابی اینترنتی نیاز به مشاوره داشتید طراحی سایت مشهد همراه شماست.

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *