افزایش بازدید واقعی وب سایت راهکارها و روش ها

با پیشرفت تکنولوژی و موضوعات مرتبط به اینترنت . افزایش بازدید وب سایت یکی از موضوعات قابل بحث است که مدت‌ها زیادی است که بر روی زبان‌ها افتاده است. جذب بازدید کننده وب سایت دارای روش ها و نکات مختلف است که باید حتماً به آن‌ها در این زمینه توجه شود و برای بالا رفتن ‌ جذب بازدید کننده وب سایت خود این مطالب را به کار ببندید. در ادامه همراه ما باشید.

افزایش بازدید

مقدمه ای بر افزایش بازدید سایت

شما باید سعی کنید ضمن حفظ مخاطبین قبلی خود، مخاطبینی جدید پیدا نموده تا آمار بازدید از وب سایت تان بالا برود. این مقاله درباره تمام زوایای چگونگی جذب بازدید کننده جدید وب سایت مطالب مؤثری را ارائه می‌دهد. امید است در پایان خواندن این مطلب اطلاعات اساسی درباره‌ی جذب بازدید کننده وب سایت را کسب نمایید.

تکنیک‌های جذب بازدید کننده وب سایت

اگر قصد دارید آمار بازدید سایت خود را بالا ببرید خوب است به سه تکنیک توجه داشته باشید. این سه تکنیک عبارت‌اند از تکنیک های PULL,PUSH,PRODUCT. این تکنیک ها به ترتیب به معنای کشاندن به سمت خود، هل دادن به سمت هدف و عرضه‌ خوب محصول برای جذل مشتری به سمت خود می‌باشد. این تاکتیک‌ها همانطور که مشاهده می‌نمایید همگی با حرفشروع می‌شوند به همین دلیل آن را تکنیک P3 می‌نامند. این سه تکنیک مهم‌ترین روش هایی است که در جذب بازدید کننده وب سایت به شما کمک خواهد نمود؛ که در ادامه هر کدام از این تکنیک‌ ها به صورت جداگانه بررسی می‌شوند.

تکنیک کشاندن به سمت خود (PULL) در جذب بازدید کننده سایت

اگر قصد دارید میزان جذب بازدید کننده وبسایت خود را بالا ببرید می‌تواند از این تکنیک بهره بگیرد. عملکرد این تکنیک به این صورت است: شخصی که دنبال یک محصول و یا یک مطلب می‌باشد در ابتدا به دنبال موتور جستجوی گوگل می آید، شما محتوای وب سایتتان را باید طوری ارائه دهید که سرچ کننده را تشویق به بازید از وب‌سایت شما کند.

تکنیک pull جذب بازدید کننده

تکنیک هل دادن به سمت خود (PUSH) در جذب بازدید کننده وبسایت

این روش کمی با روش قبل در جذب بازدید کننده وب سایت متفاوت تر است. اگر در روش قبلی شما منتظر بازدید کننده بودید در این روش خود باید به دنبال بازدید کننده بروید و آن‌ها را با روش‌های مختلف ترغیب نمایید تا از سایت شما بازدید نمایند. به طور مثال یکی از روش ها در جذب بازدید کننده وب سایت، روش تکنیک هل دادن است، با گذاشتن تبلیغ وب‌سایت خود در یکی از وب‌سایت‌هایی که مطمئنید آمار بازدید بسیاری بالایی دارند میتوانید از این تکنیک بهره بگیرید. با این کار ممکن است بازدید کننده آن سایت مطلب شما را ببیند وترغیب شود که از سایت شما نیز بازدید کند. پس به این روش شما می‌توانید در جذب بازدید کننده وب سایت موفق باشید.

تکنیک push جذب بازدید کننده

تکنیک عرضه خوب محصول (PRODUCT) در جذب بازدید کننده وبسایت

این تکنیک بر روی کیفیت آن محصولی که ارائه می‌دهید تاکید دارد. به این صورت که اگر محصول یا محتوایی که ارائه می‌دهید کیفیت لازم را داشته باشد بازدید کننده علاوه بر اینکه خود از آن بازدید می کند. آن را نشر داده تا دیگران هم از آن استفاده نمایند. به طور مثال اگر شما دارای یک کانال تلگرامی می‌باشید و دوست خود را عضو می‌کنید چنانچه محتوای آن کانال خوب باشد آن دوست شما نیز دوست خود را در آن عضو کرده و باعث می‌شود بازدید کنندگان بیشتری از کانال شما دیدن نماید، پس این نیز یکی از تکنیک‌های مهم در جذب بازدید کننده وب سایت می‌باشد. این روش را می‌توان تقریباً مخلوطی از دو روش قبل، یعنی کشنده و هل دهنده به سمت وب‌سایت دانست.

نکته لازمه در این سه روش این است که اگر به دنبال افزایش جذب بازدید کننده وب سایت هستید، فقط به یک روش از روش‌های موجود اکتفا نکنید و از تمامی این روش‌ها به طور یکجا استفاده نمایید.

تکنیک product جذب بازدید کننده

بررسی زوایای تاکتیک کششی برای افزایش بازدید واقعی وب سایت

در ادامه قصد داریم تاکتیک کشنده (PULL) را برای جذب بازدید کننده وب سایت مورد بررسی قرار داده و تمام زوایای آن را بازگو نماییم. تاکتیک کششی دارای یک سری ویژگی‌های خاص بوده که این ویژگی ها در جذب بازدید کننده وب سایت به شما کمک میکند. اگر شما قصد دارید که در جذب بازدید کننده وبسایت موفق ظاهر شوید باید به روش های زیر در تکینک کششی توجه فرموده و آن‌ها را به کار ببندید.

۱- وبلاگ نویسی و نهادن پست مهمان در تکنیک کششی برای افزایش بازدید وب سایت

این روش یکی از روش‌های ثابت شده برای جذب بازدید کننده وب سایت است. پست‌های وبلاگی به دلیل بالا بودن حجم کلمات کلیدی در آن‌ها به امر سئو در وب‌سایت شما کمک کرده و باعث افزایش جذب بازدید کننده وب سایت می‌شود. همچنین به دلیل آنکه وبلاگ از RSS که یک سرویس خبرخوان بوده استفاده می‌کند باعث می‌شود که پیام‌ها و محتواهایتان به راحتی مورد توجه بازدید کنندگان قرار گیرد.

توجه کنید

مطالبی که در وبلاگ درج می‌شود نباید به طور مستقیم از مخاطبان بخواهد که از محصول شما بازدید نماید بلکه باید از روش‌های غیر مستقیم آن ها را به سمت وبلاگ خود سوق دهید.

۲-نهادن پادکست مهمان در تکنیک کششی برای جذب بازدید کننده وب سایت

پادکست یا پادپخش یک صوت جذاب و کششی است که مخاطب با گوش دادن آن می‌تواند به سمت وب‌سایت شما جذب شود. در واقع شما با این کار می‌توانید ذهن مخاطب خود را تحت تاثیر قرار دهید و به این روش، عملکرد جذب بازدید کننده وبسایت را بهتر نمایید.

چنانچه ما بخواهیم پادکست را با پست‌های وبلاگ در قیاس قرار دهیم، پادکست‌ها از همه نظر، چه از نظر تعداد کلیک، چه از نظر جمع آوری مخاطب نسبت به پست وبلاگی عملکرد ضعیف تری دارد و جذب بازدید کننده وبسایت در این روش کمی دور از انتظار به نظر می‌رسد.

۳- تولید راهنماها و مطالب آموزشی در تکنیک کششی برای جذب بازدید کننده وب سایت

افرادی دوست‌ دارند که مطالب کوچک و مرتب را تهیه نمایند و به صورت سریع آن را منتشر کنند؛ اما افرادی دیگری هستند که زمان بیشتری صرف نموده و مطالب بلند بالایی را در زمینه‌های آموزش و راهنمایی‌ منتشر میکنند و سعی دارند این مطالب ماندگاری بالاتری داشته باشند. این محتواهای آموزشی می‌تواند بازدید کننده‌های فراوانی را برای وب‌سایت شما جذب نماید زیرا این مطالب در میان مخاطبان از اهمیت بالایی برخوردار است.

شما می‌توانید از این اهمیت استفاده نموده و برایبهره گیری از این مطالب لینک دانلودی در قبال دریافت ایمیل مخاطبان قرار دهید. شما در ادامه می‌توانید از این ایمیل‌ها در کشش به سمت وب‌سایت خود استفاده نمایید. چنانچه این مطالب آموزشی دارای سطح بالای کیفی باشند به سرعت در فضای مجازی پخش می‌شود و در جذب بازدید کننده وبسایت به شما کمک می‌کنند.

۴- تأثیر شبکه ‌های اجتماعی در جذب بازدید کننده وب سایت

شاید بتوان گفت یکی از بهترین‌ راه‌های  جذب بازدید کننده وبسایت شبکه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و … است؛ اما بهره گیری از چند مورد می تواند در استفاده اصولی از شبکه‌های اجتماعی مورد نظر مفید واقع شوند. به طور مثال هیچ وقت به طور مصنوعی و با خرید دنبال کننده، عضو‌گیری نکنید زیرا آن‌ها نیازی به مطلب شما ندارند و فقط یا برای پول و یا برای افزایش دنبال کننده پیج خود عضو صفحات شما شده‌اند. پس شما با این کار فقط پول خود را از دست داده اید. سعی کنید با مطالب بیهوده دنبال کنندگان خود را اذیت نکنید زیرا در ادامه احتمال ریزش آن‌ها وجود دارد.

سعی کنید برای خود یک سری اهداف قرار دهید و افرادی را که احساس می‌کنید پتانسیل استفاده از محصول شما را دارند را برای همکاری با خود به کار بگیرید.

در مرحله بعد به دنبال کنندگان خود فقط به عنوانمخاطبی که مطالب شما را مورد بررسی قرار میددهند نگاه نکنید و برای جذب آن‌ها به سؤال‌هایشان جواب دهید و یا چیزی را برای عرضه به آن‌ها تهیه کنید.

در استفاده از فضای مجازی برای جذب بازدید کننده وبسایت زمان بیشتری را صرف کنید. و مطمئن باشید اگر در بلند مدت بر روی آن کار کنید بازده خوبی برای  افزایش جذب بازدید کننده وب سایت به شما خواهد داد.

شبکه های اجتماعی و افزایش بازدید

۵- تأثیر سئو در تکنیک کششی برای افزایش بازدید واقعی وب سایت

سئو یا بهینه سازی سایت یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید در بحث کشش برای جذب بازدید کننده وبسایت مورد بررسی موشکافانه قرار گیرد. سئو به موتور‌های جستجو گوشزد می‌کند که این مطلب از نظر موثق بودن و با ارزش بودن در سطح بالایی قرار دارند. سئو دارای دو نوع برنامه محتوایی و کدنویسی است.

برنامه محتوایی سئو

در برنامه‌ی محتوایی خود به خود شما از سئو بهره میگیرید و حتی اگر شما چیزی از سئو ندانید، ناخواسته با تولید محتوا از آن پیروی کرده‌اید. در رویکرد کد نویسی این بحث کمی پیچیده تر است. شما باید در اینجا کلمات کلیدی، هدینگ‌ها، کلمهِ کلیدی اصلی و … را مورد نظر قرار دهید.

پس با توجه به مطالب فوق، سئو‌ در جذب بازدید کننده وب سایت ها بسیار حائز اهمیت است.

افزایش بازدید با تولید محتوا

۶- برگزاری یک سری مسابقات برای افزایش بازدید وب سایت

این روش یک استراتژی قوی در جذب بازدید کننده وب سایت می باشد. در این روش شما با راه اندازی یک مسابقه افراد را سوق می‌دهید تا برای شرکت در آن مسابقه به وب سایت شما بیایند و با این کار روند جذب بازدید کننده وب سایت خود را بخوبی پیش میبرید. برای این کار باید به چند نکته توجه داشته باشید.

نکات لازم

سعی کنید جوایزی را که برای برندگان آن مسابقه طراحی می‌کنید، یک وجه مشترک با نوع کسب و کار شما داشته باشد. برای مثال یک شرکت هواپیمایی برای  جذب بازدید کننده وبسایت خود با طراحی این مسابقه می‌تواند یک سفر هواییب ه یک مکان خوش آب و هوا را هدیه دهد.

چیزی را به آن‌ها هدیه دهید که تا مدت‌ها در ذهنشان باقی بماند. سعی کنید تعداد برندگان خود را بالاتر ببرید این روش کمک می‌کند که افراد شانس بیشتری برای خود قائل شوند. بازه‌‌ی زمانی مسابقه را بیشتر نمایید. در اعلام لیست برندگان کمی هیاهو به راه بیندازید. این کار‌ها در  جذب بازدید کننده وبسایت می‌تواند بسیار کارا باشد.

۷- فروشگآه های مبتنی بر اپ برای افزایش بازدید وب سایت

شاید بتوان یکی از راه‌های جذب بازدید کننده وب سایت را فروشگاه‌هایی مانند اپ استور یا در ایران کافه بازار و … دانست. این فروشگاه‌ها دارای دو نوع رویکرد می‌باشند. فروشگاه‌های بنگاه به مشتری و فروشگاه‌های بنگاه به بنگاه. که این رویرکرد‌ها کاملا با هم متفاوت است.

در فروشگاه بنگاه به مشتری: معمولا شما برای کاربران اپ‌ها را تهیه می‌کنید و باید توجه داشته باشید که کیفیت بالایی را در این اپ‌ها داشته باشید تا کامنت‌های منفی در قبال آن دریافت نکنید. سعی کنید تصاویری از محیط آن اپ را قرار دهید تا کاربران ترغیب شوند که از آن استفاده کنند. نام گذاری را با ظرافت خاصی انتخاب نمایید.

در فروشگاه‌های بنگاه به بنگاه: از محصولات شما برای فعالیت‌های تجاری استفاده می‌شود. این فروشگاه‌ها از شما درخواست میکند که اپ شما را در وبلاگ خود قرار دهد که البته این کار به نفع شما نیز می باشد. در این فروشگاه‌ها نظرات اهمیت بالایی دارند.

با این کار فروشگاه‌ها می‌توانند در جذب بازدید کننده وب سایت فعالیت گسترده‌ای انجام دهند.

۸ – دزدیدن مخاطبین برای افزایش بازدید وب سایت

شاید در ابتدا فکر کنید این کار یک کار غیر اخلاقیست و از انسانیت به دور است اما دزدیدن مخطبان بدین معنا نیست که شما کار غیر اخلاقی انجام دهید. فقط به این صورت است که افراد برخی از شرکت‌ها را به خود جذب کنید. یکی از نمونه‌های این مخاطب ربایی همان نوشتن پست‌های مهمان در وبلاگ‌ها و پادکست‌هاست است. این کار را شما می‌توانید با قرار دادن جایزه‌ای برای وبلاگ مورد نظر خود انجام دهید تا مخاطبان آن به سمت شما نیز سوق داده شوند. خلاقیت‌هایی را برای جذب مخاطبان استفاده نمایید. این کار نیز می‌تواند در جذب بازدید کننده وب سایت برای شما مفید واقع شود.

افزایش بازدید با دزدیدن بازدید کننده

نتیجه گیری از تکینک ‌های افزایش بازدید واقعی وب سایت

تکینک ‌های افزایش بازدید وب سایت هر کدام دارای زوایای خاصی هستند که میتوانند شما را در جذب بازدید کننده وب سایت یاری نمایند. فقط کافی است کمی موشکافانه تر در مورد آن‌ها بررسی انجام دهید. این مطلب کما بیش به تمام زوایای جذب بازدید کننده وب سایت پرداخته است، امید است در مقالات بعد به سایر تکنیک‌ها نیز توجه نموده و بتوانید در زمینه افزایش بازدید واقعی وب سایت موفق ظاهر شوید.

در صورت داشتن هرگونه سوال میتوانید از طریق راه های ارتباطی موجود با مشاوران ما تماس حاصل فرمایید. در صورت گذاشتن پیغام منتظر تماس کارشناسان ما باشید.

این مجموعه در تلاش است تا با دادن اطلاعات و افزایش سطح آگاهی، شما را در مسیری درست و حرفه ای همراهی کند.

2 پاسخ ها
  1. تنها
    تنها می گوید:

    سلام ، برای یک سایت تازه تاسیس که هیچ بازدیدی ندارد چه روشی را پیشنهاد می دهید.
    ممنون میشم اگر زودتر پاسخ بدید.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *