طراحی سایت مشهد
  • طراحی سایت مشهد
  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • بازاریابی اینترنتی
  • تماس با ما
  • جستجو کردن

سئو داخلی (On Page SEO) چیست؟

۱۳۹۷-۰۹-۲۸/در مقالات آموزشی

سئو داخلی

حتما وقتی صحبت از سئو داخلی (On Page SEO) می شود، شما درباره سرعت لود صفحه، متا تگ ها، چگالی کلمات کلیدی و… حداقل یک بار مطالبی را شنیده اید.

اما اگر به دنبال یک مرجع کامل و عملی برای سئو داخلی سایتتون هستید، این مطالب میتونه برای شما بسیار ارزشمند باشه.

این یک چک لیست ساده است که می تونید ۷۰ درصد از فرآیند سئو (کل سئو داخلی سایت) رو با اوون انجام بدید.

آموزش پارامترهای موثر در سئو داخلی سایت

۱- استفاده از URL های مناسب سئو

گوگل تایید کرده که ۳ تا ۵ کلمه اول در در آدرس URL وزن بیشتری دارند. همچنین بررسی های ما نشون میده که آدرس های کوتاه تر نتایج بهتری رو به همراه دارند.

بنابر این URL خودتون رو تا حد امکان مختصر و مفید بنوبسید.

به عبارت دیگر از این مدل ها پرهیز کنید:

URL های زشت:        sitemashhad.ir/p=123

URL های طولانی:     /آموزش-سئو-داخلی/sitemashhad.ir/8/10/2018/cat=SEO

 

بهینه سازی URL برای سئو داخلی سایت

 

۲- عنوان ها را با کلمه کلیدی آغاز کنید

عنوان صفحه (Title) مهمترین فاکتور سئو داخلی سایت است.

به عبارت دیگر هرچقدر کلمه کلیدی به ابتدای عنوان نزدیک تر باشد وزن بیشتری دارد.

توصیه

نیازی نیست که همیشه کلمه کلیدی را در ابتدای عنوان صفحه قرار دهید. اما اگر کلمه کلیدی را هدف گرفته ای سعی کنید آن را در ابتدای عنوان قرار دهید.

 

۳- از تکمیل کننده ها در عنوان صفحه استفاده کنید.

از کلماتی مانند “۲۰۱۸”، “۱۳۹۷”، “بهترین”، “راهنما”، “چک لیست”، “جامع” که به تشکیل عبارات کلیدی طولانی تر کمک می کنند استفاده کنید. به مثال زیر توجه کنید.

 

استفاده از کلمات تکمیلی در عنوان صفحات برای سئو داخلی

 

۴- عنوان صفحه را در تگ H1 بگنجانید.

تگ H1 یا سر صفحه موضوع اصلی صفحه را مشخص می کند. بعضی سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس به صورت اتوماتیک عنوان صفحه را در داخل تگ H1 قرار میدهند. اگر سایت شما اینچنین است که خیلی خوب.

اما بعضی قالب ها این تنظیمات را تغییر میدهند. کدهای سایت خود را چک کنید تا مطمئن شوید عنوان شما در تگ H1 وجود دارد.

 

کلمات کلیدی در تگ H1 برای سئو داخلی سایت

 

۵- با چند رسانه ای ها کاربر را مجذوب کنید

نوشتن متن یک کار روتین است که همیشه انجام میدهیم. استفاده از عکس، ویدئو و نمودار باعث کاهش نرخ خروج (Bounce rate) و افزایش زمان حضور (Time on site) که دو فاکتور اساسی رنکینگ هستند می شود.

 

استفاده از ویدئو و عکس در سئو داخلی سایت

 

۶- زیر عنوان ها را در تگ H2 قرار دهید.

کلمات کلیدی مورد نظر خود را حداقل در یک زیر عنوان با استقاده از تگ H2 قرار دهید.

۷-کلمه کلیدی را در ۱۰۰ کلمه ابتدایی متن خود قرار دهید.

کلمه کلیدی باید در بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ کلمه ابتدایی متن شما ظاهر شود.

۸- از طراحی ریسپانسیو (واکنشگرا) استفاده کنید.

گوگل از سال ۲۰۱۵ شروع به جریمه سایتهایی که مناسب موبایل نیستند کرده است و احتمالا در آینده میزان آن بیشتر خواهد شد.

اگر می خواهید مطمئن شوید که سایت شما مناسب موبایل است از طراحی واکنشگرا استفاده کنید.

۹- از لینک های خارجی استفاده کنید

این یک روش ساده و سئو کلاه سفید است که بازدید بیشتری را برای شما به همراه دارد.

لینک های خارجی به صفحات مرتبط، به گوگل می کند که موضوع صفحه شما را بهتر درک کند و همچنین گوگل متوجه می شود که مطلب شما دارای منابع ارزشمندی است.

۱۰- از لینک های داخلی استفاده کنید

لینک های داخلی بسیار پولساز هستند. از ۲-۳ لینک داخلی در هر مطلب استفاده کنید.

اگر میخواهید لینک دهی داخلی را یاد بگیرید نگاهی به لینک های داخلی در ویکی پدیا داشته باشید.

لینک دهی داخلی برای سئو

توجه

البته من لینک سازی خیلی زیاد مثل بالا رو برای همه سایت ها توصیه نمیکنم چون این سایت ویکی پدیا است! ولی در حد نرمال مثلا ۲ تا ۵ تا استفاده کنید.

 

۱۱- سرعت لود سایت خود را بالا ببرید.

گوگل از سال ۲۰۱۰ سرعت لود سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای تاثیر گذار در رتبه بندی صفحات اعلام کرد. همچنین در سال ۲۰۱۸ این فاکتور را به رتبه بندی نتایج در موبایل هم اضافه کرد. مطمئن شوید.

مطمئن شوید که وب سایت شما بیشتر از ۴ ثانیه زمان برای لود نیاز ندارد.

برای تست می توانید از ابزار بسیار خوب gtmetrix.com استفاده کنید.

این هم تصویر تست سرعت لود سایت من به طور مثال

برای سفارش بهینه سازی سرعت لود سایت می تونید با من تماس بگیرید.

تست سرعت لود سایت

۱۲- استفاده از کلمات کلیدی LSI

کلمات LSI کلماتی هستند مترادف، که گوگل از آنها برای تشخیص ارتباط و احتمالا کیفیت یک متن استفاده می کند. از آنها در مطالب سایت خود به نحو صحیح استفاده کنید.

بعضی از این کلمات را می توانید از خود گوگل پیدا کنید.

کلمات کلیدی LSI

۱۳- بهینه سازی تصاویر

کلمه کلیدی مورد نظر را نام تصاویر قرار دهید همچنین از آنها در تگ  Alt تصویر استفاده کنید.

بهینه سازی تصاویر برای سئو داخلی

۱۴-استفاده از دکمه های اشتراک گذاری

 

هر چند در ایران فرهنگ اشتراک گذاری تقریبا وجود ندارد و افراد مطالب مفید را بیشتر از یکدیگر مخفی می کنند،

ولی خوب شما اولا مطالب خوب را به اشتراک بگذارید و بعد هم دکمه های اشتراک گذاری را در مطالب خود قرار دهید.

 

با آرزوی بهترین ها سوالی بود در خدمتم.

 

اگر این مطلب براتون مفید بوده نظر یادتون نره.

اشتراک این مطلب
  • اشتراک در Facebook
  • اشتراک در Linkedin
1 پاسخ
  1. روشن
    روشن می گوید:
    ۱۳۹۷-۱۱-۰۱ در ۱۱:۰۹

    واقعا مفید بود

    فقط gtmetrix فکر میکنم مربوط به قالب قبلی سایتتون بود فکر کنم یادتون رفته آپدیت کنید

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

پاسخی بگذارید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خدمات طراحی سایت مشهد

  • طراحی سایت
  • سئو و بهینه سازی سایت
  • بازاریابی اینترنتی

آموزش

  • مقالات آموزشی
ابزارهای سئو و بهینه سازی سایت
  • آنالیز کلمات کلیدی
  • لینک یاب
پورتال
پورتال مشتریان
ساعت کاری
۱۰ الی ۱۸
آدرس
مشهد - میدان 17 شهریور
کلیه حقوق برای طراحی سایت مشهد محفوظ است.
  • Linkedin
  • Facebook
  • Instagram
آدرس سایت یا نام دامنه Domain و URL چیست ؟ دامنه url
حرکت به بالا